Hemtransport av Svarte Petter

 

 

Har hittills inte testat motorn utan hoppas på att den framöver skall starta. Om inte finns en reservmotor stående.

Vad skall göras?

 

 

För att kunna starta projektet ordentligt behöver jag få koll på motor och växellådan, så starten blir att laga ett trasigt bensinslag och täta avgassystemet. När jag har bilen rullande kommer jag att ta hand om rosten.

 

 

Tröskel-, tanklocks- och skärmkantsplåt hemtaget och väntar på inrullning i garaget.

 

 

Vakuumslangarna och tändkablar var slut så de är nu byta.

Avgassystemet är trasigt och måste lagas alt hitta ett begagnat.

Elsystemet har ett antal ”nya” dragningar som skall plockas bort så man inte får kortslutning i systemet.

 

 

Hjälpcylindern är här borttagen för byte till en ny.

 

 

Rostskyddet på den här har aldrig varit underhållen, men med 14 ägare i bagaget är jag inte förvånad.

 

 

Stolen och mattan måste bort innan svetslagningen.

 

 

Hm, rosten har fått härja fritt…

 

 

Börjar med att laga balken mot hjulhuset och domkraftsfästet var rejält upptryck i balken, men hel och fin i plåten trots ytrosten.

 

 

1:a plåten dit svetsad med fals, som det var förut, men den här gången kommer det finnas rostskydd.

Nu finns det något att svetsa golvet mot i framkanten.

 

 

ßà