Hemtransport av Svarte Petter
Har hittills inte testat motorn utan hoppas på att
den framöver skall starta. Om inte finns en reservmotor stående.
Vad skall göras?
För att kunna starta projektet ordentligt behöver jag
få koll på motor och växellådan, så starten blir att laga ett trasigt
bensinslag och täta avgassystemet. När jag har bilen rullande kommer jag att ta
hand om rosten.
Tröskel-, tanklocks- och skärmkantsplåt hemtaget och
väntar på inrullning i garaget.
Vakuumslangarna och tändkablar var slut så de är nu
byta.
Avgassystemet är trasigt och måste lagas alt hitta
ett begagnat.
Elsystemet har ett antal ”nya” dragningar som skall
plockas bort så man inte får kortslutning i systemet.
Hjälpcylindern är här borttagen för byte till en ny.
Rostskyddet på den här har aldrig varit underhållen, men
med 14 ägare i bagaget är jag inte förvånad.
Stolen och mattan måste bort innan svetslagningen.
Hm, rosten har fått härja fritt…
Börjar med att laga balken mot hjulhuset och domkraftsfästet
var rejält upptryck i balken, men hel och fin i plåten trots ytrosten.
1:a plåten dit svetsad med fals, som det var förut,
men den här gången kommer det finnas rostskydd.
Nu finns det något att svetsa golvet mot i
framkanten.